Administratieve ondersteuning

Ongeopende brieven, rekeningen die al betaald hadden moeten zijn, onnodige schulden en deurwaarders op de stoep. Op sommige momenten is het evenwicht tussen inkomsten en uitgaven volledig zoek en de administratie een chaos.

Wij bieden administratieve ondersteuning, zonder dat wij uw inkomen beheren zoals bij budgetbeheer of bewindvoering. Zelf beslissen zolang het kan. Wij helpen mensen die behoefte hebben aan ondersteuning in de administratie. Bij de tijdelijke inzet van een financieel zorgverlener wordt ‘versterking van de ander’ bewust meegenomen als doel van het contact. Het verbeteren van de zelfredzaamheid vinden wij zeer belangrijk daar waar mogelijk.

Zelfredzaamheid kan plaatsvinden in de vaardigheden en kennis op administratief gebied. Wij denken hierbij aan:

  • het ordenen van de huidige administratie
  • het compleet maken en houden van de administratie
  • het helpen om de juiste papieren te verzamelen om een dossier voor schuldhulpverlening compleet te maken en ondersteuning te bieden tijdens en na schuldhulpverlening
  • het helpen bij het aanvragen van een (aanvullende) uitkering
  • het helpen bij het aanvragen en wijzigen van toeslagen van de belastingdienst
  • het helpen bij het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting
  • het maken van een budgetplan
  • het tijdig betalen van (vaste) lasten
  • het (leren) internetbankieren
  • het communiceren met relaties uit het budgetplan. Uw financieel zorgverlener helpt u met het opstellen van een brief en ondersteunt bij telefoongesprekken
  • het ondersteunen van de cliënt bij inloggen op online klantomgevingen waaronder ziektekostenverzekeraar, energieleverancier en verzekeraar
  • het declareren van gemaakte zorgkosten bij uw zorgverzekeraar

Jouw financieel zorgverlener neemt niet de verantwoordelijkheid van jouw  administratie over. Wel kan hij/zij je weer op de juiste weg helpen en daar houden. Je krijgt weer overzicht en inzicht in je administratie. 

Uw financieel zorgverlener heeft een signaalfunctie voor zover het problematische schulden en achterstanden betreft. Bekeken wordt wat de mogelijkheden zijn om de schulden weg te nemen. Dit kan door aflossingsregelingen te treffen of te verwijzen naar een gemeentelijke instantie die uw schulden saneert.

Kom ik in aanmerking voor administratieve ondersteuning
Woon je in de gemeente Venlo en kun jij je rekeningen niet meer tijdig betalen? Ben je door problemen vastgelopen in je administratie en kom je er alleen niet meer uit? Neem dan contact op met ons.

Kosten
Afspraken vinden indien nodig maandelijks plaats en duren bijvoorbeeld 60 minuten per keer. Hier kan van afgeweken worden, afhankelijk van uw situatie. De kosten bedragen:

€ 7,50 (per 15 minuten)